فطرت شیعی و تشیع فطری

1- در شرایط معمولی یک جوان نوبالغ مظهر شکوفائی فطرت است. جوانمردی، صداقت، حق پرستی، شهامت، از خودگذشتگی، ظلم ستیزی و عشق به عالم و آدم از جمله این خصوصیات فطری است. جوانان در هر دوره تاریخ و در هر جامعه و فرهنگی کمابیش از مظاهر این خلق و خوی هستند. این همان معنای فطری بودن دین و اخلاق است. ولی صفات مذکور در حقیقت همان اصول عملی اسلام و خاصه تشیع است. پس تشیع بعنوان قلب اسلام و اسلام بعنوان تنها دین زنده بر روی زمین بعنوان فطرت دینی در جوانان آشکار است. پس بایستی تشیع را فطرت انسان سالم دانست که در رأس اصول عملی آن جوانمردی و عشق به مردم و ظلم ستیزی قرار دارد که همان دو اصل عدل و امامت است. یعنی این صفات نوجوانی در حقیقت از صفات یک امام شیعی است. پس همه جوانان طبیعی در شرایط عادی دارای گوهره امامت می باشند و این بدان معناست که تشیع یک مذهب طبیعی و فطری در بشر است که متأسفانه به مرور زمان و بواسطه ابتلائات دنیوی و هوای نفس بتدریج مکدر شده و به نسیان می رود مگر اینکه تحت هدایت علمی و عرفانی قرار گیرد.


از کتاب شیعه شناسی ص 46

74-  کتاب صوتی (1) شیعه شناسی‌ - ۱۳۸۷ (Shialogy)

74-  کتاب صوتی (2) شیعه شناسی‌ - ۱۳۸۷ (Shialogy)

74-  کتاب صوتی (3) شیعه شناسی‌ - ۱۳۸۷ (Shialogy)

74-  کتاب صوتی (4) شیعه شناسی‌ - ۱۳۸۷ (Shialogy)

74-  کتاب صوتی (5) شیعه شناسی‌ - ۱۳۸۷ (Shialogy)

74-  کتاب صوتی (6) شیعه شناسی‌ - ۱۳۸۷ (Shialogy)

74-  کتاب صوتی (7) شیعه شناسی‌ - ۱۳۸۷ (Shialogy)

74-  کتاب صوتی (8) شیعه شناسی‌ - ۱۳۸۷ (Shialogy)

74-  کتاب صوتی (9) شیعه شناسی‌ - ۱۳۸۷ (Shialogy)

74-  کتاب صوتی (10) شیعه شناسی‌ - ۱۳۸۷ (Shialogy)

74-  کتاب صوتی (11) شیعه شناسی‌ - ۱۳۸۷ (Shialogy)

74کتاب شیعه شناسی‌ - ۱۳۸۷ (Shialogy)

همه کتاب های صوتی و متنی استاد علی اکبر خانجانی در سایت :khanjany.com و nooreomid.net 

نشانی تلگرام: khodshenasi4@


 نشانی آپارات : aparat.com/bihamta95



مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها